onsdag 9 februari 2011

RETRO BLOMMA/DEKORATION

Idag vill jag visa er en dekoration jag kom på när jag satt och stansade ut
lite blommor för ett tag sen.

Denna punch kallas för Retropunch och den finns i flera olika storlekar.
Detta är den stora.

Börja med att puncha ut blomman i mönsterpapper.
Klipp sedan av en del av toppen på blombladen.

Klipp sedan bort en liten bit från kanterna så att det blir en rak form på blomman.

Här klipper jag bort den sista biten.

Limma fast blomman på ett svart cardstock. Eller annan färg om du önskar det.

Klipp sedan en ram runt blomman.

Här är den nästan färdig.

Fäst fast en liten knapp i mitten på dekorationen. Denna knapp är av dekorgummi. Stansade ut den med hjälp av en Quikutz die. Knöt fast vit tråd i hålen på knappen.

Här är ett helt gäng med färdiga dekorationer i olika mönsterpapper. Jag har använt olika storlekar på retroblommorna.

På detta kort har jag fäst 2 av dom små dekorationerna. Stämpeln kommer från Prickiform och heter "Grattis.03"

Sydde med svart tråd runt kanterna.

Här är ett kort jag gjort tidigare där jag satte fast en retro dekoration.
Hoppas du känner dig inspirerad av att testa och låt mig gärna få se ditt försök:)
//Tesa

18 kommentarer:

  1. Kul ide, häftigt blev d också!!!

    SvaraRadera
  2. Så fiffig du är! Har haft ett par liknande blommor från sassa frass och när dom tog slut så längtade jag efter nya....men att jag skulle kunna göra dom själv tänkte jag aldrig på:) Så nu får jag ta fram stansarna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag forsöker o lägga inn min kommentar igen.
    Dom här var jättekula, jag tenker att dom särskilt passar till herrkorten som alltid är så utfordrande att göra:)
    Tackar så mycket för detta tipset:)
    Kram Lill från Norge

    SvaraRadera
  4. Läckra blommor du gjort och Tack för idén :) Nu är det bara att ta fram punchen... ;);)
    Må så gott!
    Kramen, BI

    SvaraRadera
  5. Kjempeflotte blomster du har lagd.
    Takk for idèen, klem :)

    SvaraRadera
  6. Jättefina dekosar ju! Måste jag rpova nån gång. Har ju såna stansar i tre storlekar. :)

    SvaraRadera
  7. Takk for en ny strålende ide!! Har tre retro puncher så dette skal prøves:-)

    Klem Laila.

    SvaraRadera
  8. Vilka coola blommor, underbar idé!
    Har oxå dessa stansar, har mest knycklat
    ihop dem hi hi detta blev en tuffare
    blomma till de manliga korten!
    Ha en underbar vecka!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Disse ble sååå stilige!!!! Helt klart en blomst som vil passe perfekt til herrekort også :)
    Takk igjen for en flott ide!!
    Klemmer, Wenche :0)

    SvaraRadera
  10. Så snyggt och effektfullt!!!

    SvaraRadera
  11. Kul, det blev läckert. Man kan få till ganska mycket med grejorna man har om man låter fantasin flöda. Ha en bra torsdag /Carina

    SvaraRadera
  12. Jamen den var väl käck!
    Har den punchen & använder den jättemycket men att klippa i den har jag inte tänkt på...
    Ska pröva!
    Kram Ida H

    SvaraRadera
  13. Oj vad fina blommor. Tack så hemskt mycket för tipset!

    SvaraRadera
  14. Stilige blomster! Har den punchen så disse må jeg prøve. Tusen takk for at du deler ideèn :-)

    Klem Mona :-)

    SvaraRadera
  15. Vilket läckert sätt att dekorera på! Jag älskar att använda knappar men har fastnat i samma mönster. Detta ska jag absolut testa!

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Läckra blommor, nu har jag använt dem på ett kort till Kortskissen. :) Tack för tipset och vi ses snart! ;)

    SvaraRadera
  17. Hej
    Då har jag äntligen fått lagat kort med dom här fina blommorna :)
    Har linkat den åt dig :)
    Här kan du kolla mitt resultat:
    http://loo-loodesign.blogspot.com/2011/03/til-en-mann.html
    Nästa gång skall jag prova på blixtlåsblommor:)
    Kramar Lill

    SvaraRadera