fredag 1 januari 2010

STJÄRN ASK/STAR BOX

God fortsättning på Er alla!
Dagens video har jag inte spelat in själv, utan jag fann den på You Tube.



Jag vek mig en stjärnask enl. beskrivningen på filmen.
Sen gjorde jag ett lock till asken.

Jag vände på den färdiga stjärnasken och ritade av flikarna på ett vitt albumblad och klippte ut stjärnan.
Stämplade "Wish upon a star.01" med versamarkdyna och embossade med hologram embossingpulver. Se bild.
För beskrivning av embossing se här.
Färgade in stjärnan med en ink blending tool och Adirondack dynan "Espresso".
Denna fyrkant ska sitta i mitten på stjärnan. Embossade stämpeln "Happy Birthday.02" med hologrampulver. De små krumelurerna runt fyrkanten är kanten på T:et i stämpeln "Tack.01"(se bild nedan), de är embossade med silverpulver.


Fäste fyrkanten på stjärnan.
Med en mönstersax gjorde jag en ram runt fyrkanten.
Blommor och blad
Swirlar gjorda med pearlmaker och OH-plast. Se här.
Ytterst på varje flik sitter en självhäftande rhinsten.
Gjorde en vikning på den vänstra fliken och limmade fast den i fliken under. Detta för att det ska gå att vika upp stjärnlocket.

Allt material förutom blommor och blad finner du hos PRICKIFORM.

//Tesa

2 kommentarer:

  1. Wow! Vilken underbar ask! Superfin!

    SvaraRadera
  2. WOOOOOOW vad vacker.
    Helt otroligt!
    Sån vill jag testa att göra!!!

    SvaraRadera