onsdag 28 oktober 2009

GODISTETRA

En godisgåva.

Ett vitt cardstock i måtten 19 x 17cm
Biga det vid 1cm och 10cm längs långsidan.
Vik de bigade linjerna.

Fäst dubbelhäftnade tejp på 1cm vikningen och tejpa ihop.


Nu har du en papperstub.


Här har jag stämplat "Wish upon a star.01" med en VersaMarkdyna och
embossat med blått pulver.


Här har jag stämplat en privat stämpel (snöstjärna) och embossat med blått pulver.


I en änden på tuben fäster jag dubbelhäftande tejp och och tejpar ihop.


Sedan kör jag den i en wellpappmaskin några varv.


Då ser det ut så här.


Fyll tetran med godis innan du tejpar ihop andra änden.
Och för att få tetraformen så viker du den andra änden åt motsatt håll.
Med dubbelhäftande tejp fäster du ihop toppen på tetran. Jag kör även denna ände i
wellpappmaskinen några varv.




Stämpeln "May all your dreams...oval" är stämplad med VersaMarkdyna och blått embossingpulver. Jag klipper sedan ut ovalen.


Fäster den med glue dots.
Knyter ihop en rosett av spetsband och fäster även den med glue dots.


//Tesa

8 kommentarer:

  1. En manick där man kör igenom pappret och då skapas en wellpappliknande yta. Kallas även mönsterpräglare.

    //Tesa

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Är du synsk eller?? =) Hoppade in på Panduro idag och köpte en wellpappmaskin just för att jag sett såna där tetror! Tycker dom är så coola och har försökt göra utan wellpappsmojutten, men resultatet blir nog enormt mycket bättre med wellpappseffekten...
    Tråkigt att läsa om uppsägningar på ditt jobb...:(..förstår att inspirationen dalar lite...själv söker jag jobb...inte så främjande för kreativiteten vid pysselbordet det heller =) Hoppas allt går bra! Jättejättefin tetra! Nu ska jag testa min =) Kramis

    SvaraRadera
  3. Hur bred blir delen som man kör i wellpappmaskinen när man gör enl. dina mått?
    Har en ganska liten maskin som tyvärr inte klarar särskilt breda projekt...

    Jättefin tetra!
    Hälsningar Linn

    SvaraRadera
  4. Hej Linn: Delen är 9 cm som jag kör i wellpappmaskinen. Dessa mått kan du själv göra om. Större eller mindre bestämmer du själv, testa dig fram.
    //Tesa

    SvaraRadera
  5. Vilken fin godisförpackning - gillar den massor! Måste prova, helst genast... ;D //Britt-Marie

    SvaraRadera
  6. Åh vilken smart idé! har ramlat in här idag för första gången. Men absolut inte sista! Så mycket inspiration var det länge sen jag fick!!
    Jag satte mig direkt och gjorde en. Har ingen wellpapp-maskin men jag tog topscore-brädan och det blev ganska hyfsat resultat.
    Detta är nog något som jag kommer göra massor av. Perfekt julgåva till arbetskamrater, dagispersonal, sopgubben, brevbäraren. Ja vem skulle inte bli glad för en sån här söt liten sak?!
    Tack för dagens guldkant i min vardag!
    /Annica

    SvaraRadera
  7. Hejdu..hittade hit via en länk hos Annica.. Vilken underbar kreativitet du förmedlar..man blir glad ända ini hjärterötterna..själv kan jag inte pyssla så mycket då mina händer inte riktigt lyder..men jag har tre pyssliga döttrar..som jag ska dirigera hit..tack förtitten o jag kikar nog in själv igen,..om inte annat så för o beundra dina alster..ha det bra

    SvaraRadera