onsdag 1 juli 2009

MUFFINSKORT

Dubbelvikt muffinskort
Ladda ner min pdf-fil här
Mönstret till mitt rosa & vitprickiga papper kan du ladda ner här
Just det prickiga pappret har jag skrivit ut på albumblad för att få ett styvare papper.

Skriv ut filen på önskat papper, klipp ut och montera ihop.
För att spara på papper så har jag monterat ihop de 2 pappersarken jag valt innan jag lägger det i skrivaren för utskrift.

Klicka för att förstora bilderna

Här har jag använt mönsterpapper till toppen och brunt cardstock som form.
Stämpeln "Jordgubbe stor" är maskad och färglagd med Adirondack och vattenpennan, se video om färgläggning.
3-D lack - Glossy Accent
Band och en scallopedcirkel med stämplad text.



Här valde jag att skriva ut filen på 2 mönstrade papper och "födelsedag" är utskriven från datorn.
Stämpeln "Jordgubbe stor" är färglagd som ovan.
Även här har jag använt 3-D lack - Glossy Accent pga av att det förhöjer motivet så fint.
Om du vill ha muffinstoppen även på baksidan av kortet kan du skriva ut filen på baksidan av ett mönstrat papper för att få ett spegelvänt motiv.



Nu tar bloggen lite semesterledigt.
Ha en härlig sommar!

//Tesa


2 kommentarer:

  1. Åh vad sött! ♥
    Så kul att kunna hjälpa till!
    Ha det underbart i sommar solen!

    SvaraRadera
  2. Tack för all mysig inspiration!
    Och...semestern till trots- så tycker jag du ska få kallas kreativ bloggare.
    Du har något att hämta hos mig.

    Kram på dig. :-)

    SvaraRadera